
Workshop Linkedin bij Bewust Langstraat door Karien Vissers
Als het maar iets oplevert. Denken we stiekem. Als we gratis kennis delen. En soms stelt iemand de vraag recht in je gezicht: “Levert dat iets op?”
Ja, het levert iets op. (En het is niet wat je denkt.)
Geven, geven, geven
In juni mocht ik een workshop Linkedin geven bij het ondernemersnetwerk Bewust Langstraat. Ik verwachtte er zo’n 10 deelnemers aan te treffen. Het bleken er 22 te zijn.
Levert dat nou iets op? Dat gratis kennis delen? vroeg een ondernemer me een week later. Bij zo’n vraag denk je meteen aan klanten en aan euro’s. En dat bedoelde zij ook.
Dit levert het op:
1 Nieuwe energie
Als zzp’er zit je veel in je eentje te werken. Elk moment dat je weer onder de mensen bent, levert nieuwe energie op.
2 Meer online zichtbaarheid
De update met foto op Linkedin kreeg 13 x interessant.
3 Nieuwe connecties op Linkedin
Een aantal mensen stuurden me in de dagen na de workshop een uitnodiging om te linken.
4 Nieuwe inschrijvingen voor mijn blogartikelen
Aan het eind van de workshop deelde ik een evaluatieformulier uit. Ik vroeg mensen of ze meer tips wilden ontvangen. Ze gaven me hun e-mailadres.
5 Nieuwe aanmeldingen voor mijn webinar
Ik nodigde de deelnemers uit voor mijn webinar. Ze ontvingen een reminder met de link.
6 Nieuwe deelnemers voor mijn webinar
Er waren een paar deelnemers die binnenkwamen via de verzonden link, zonder dat ze zich hoefden aan te melden.
7 Meer kennis over Linkedin en functionaliteiten
Ter voorbereiding heb ik de websites en blogs van Linkedin experts gelezen. Heb hiermee een flinke verdiepingsslag gemaakt.
8 Beter benutten van Linkedin
Tip: blijf de ontwikkelingen bijhouden. Het gaat subtiel, maar alle social media veranderen in de loop van de tijd.
9 Meer dialoog
Ik gebruik de dialoogfunctie meer. Die is overigens flink verbeterd.
Ook handig als je iemand lang niet hebt gesproken en weer even contact wilt zoeken.
10 Hogere Linked Social Selling Index
Mijn SSI steeg in de week na de workshop met 28 {367bd61b8cdbc76ef6d0af6ca354d5a053834d71ffde7cde700f54991ca66a8f}.
Vind jouw SSI.
Online marketing is experimenteren
We leven in een online wereld. Daar is het gratis kennis delen een goed gebruik. We komen aan klanten door slim de mogelijkheden te benutten. Langetermijnplanning en een lange adem te hebben.
We leven in een online wereld. Of we willen of niet. Er is zoveel mogelijk. Je kunt zoveel maken en online zetten. Dat voelt heel vaak ongemakkelijk.
1 Omdat het onbekend is.
En de enige manier om online marketing te leren is zelf te experimenteren. Een ander kan nog zo hard roepen dat je webinars moet gaan geven. Of workshops Linkedin. Jij kunt het alleen zelf uitproberen.
2 Omdat we geen idee hebben of het iets op gaat leveren. Alleen dát er een moment komt dat het iets gaat opleveren.
Maar het is de enige manier.
Dat is online marketing.
Dat is digitaal zichtbaar zijn.
Noem het zoals jij het noemen wilt.
Blijf zoeken naar je eigen manier.